26-3-2005: Goredrecht @ Lexnoise (Apollo), Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

26-3-2005: Goredrecht @ Lexnoise (Apollo), Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 19:14

Goredrecht Fest
26 Maart 2005 - Apollo Dordrecht


Afbeelding

Bij het naar binnengaan van Apollo, was er best al wat volk. Na wat mensen te hebben begroet en een biertje te hebben gekocht, ben ik naar de zaal gelopen.

LSD Mossel mocht Goredrecht openen. Je kon deze band niet echt serieus noemen. De drummer had een klein, kinderdrumstelletje voor zich staan en hij had een indianentooi op z'n hoofd. Verder bestond de band uit 1 gitarist die er ook belachelijk uitzag. De nummers waren niet meer dan een aaneenschakeling van hard rammen en schreeuwen, maar het geluid was nog niet eens zo slecht te noemen. De zaal lag dubbel van het lachen dus men is er wel in geslaagd het publiek te vermaken.

De tweede band was het welbekende Brainblast uit Sliedrecht. Men speelde als vanouds goed. Het geluid was ook dik in orde. Alle klassiekers kwamen weer aan bod en de band had er duidelijk zin in. Dit alles werd goed ontvangen door het publiek.

Na dit geweld was het de beurt aan Faeces Eruption. Deze band bestond uit een drumcomputer, een zanger/gitarist en 2 blubbergrunters. Wat die gasten aan geluid voortbrachten hoor je volgens mij alleen onder een dikke laag blubber. Toen men nog bezig was op alles klaar te zetten, waren ze al bezig om het ene na het andere geluid te laten ontsnappen. Was erg komisch om te zien en te horen. Dit was tijdens het optreden niet anders. Men speelde korte nummers, soms met een intro uit 1 of andere horrorfilm. Het geluid was dit keer ook weer prima.

Na het uitvallen van Devoured Flesh Regurgitation, was het de beurt aan Grindustry. De zanger wisselde screams af met een diepe putgrunt. Het geluid was ook weer lekker. Sommige nummers waren best komisch te noemen. Al met al een leuk optreden. Toen was het tijd om de plaatselijke snackbar te gaan bezoeken en dat dachten meer mensen.

Na de 'pauze' was het de beurt aan het Limburgse Collision. Wat een energie zetten deze gasten neer zeg. Het geweld kwam voor mij te vroeg en ik hield het dan ook na een 5-tal nummers voor gezien en heb ik de metalkraam maar eens bezocht.

Na het geweld uit Limburg was het de beurt aan de enige death metal band op Goredrecht: Arminivs. Het geluid was niet helemaal vlekkeloos. Zo was het gitaargeluid amper te horen, wat erg jammer was. Verder was men wel goed op dreef en viel goed bij het publiek.

Rectal Smegma was de volgende band. De band speelde erg goed en het geluid was ook dik in orde. Men hield de vreemde pakjes dit keer achterwege, wat ook niet zo erg was. Er was ook veel volk aanwezig om deze grinders aan het werk te zien. Wat altijd goed is natuurlijk.

Desentisited was enige band met een vrouwelijke gitarist, wat erg leuk was natuurlijk. Ze maakten snelle grind wat ze erg goed deden. Ook was het geluid wederom weer goed. Voor mij de band van de dag!

Tumour was ook erg goed bezig. Het publiek was al wat uitgedund, maar genoot met volle teugen. De gitarist wist ook weer een baggergeluid voor te brengen (positief bedoeld). Ook de andere bandleden deden hun ding goed. Erg vermakelijk optreden.

Stoma mocht Goredrecht afsluiten. Deze noordelingen grinden er lustig op los. Het was prachtig om te zien. Na een uur kwam er een einde aan dit leuke optreden en ook aan dit festival.

Al met al een erg geslaagd festival. Leuke bands en een goede organisatie. Van mij mag dit jaarlijks terugkeren.

Review door Jan

Plaats reactie