28-2-2005: Metal Massacre @ Elektra, Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

28-2-2005: Metal Massacre @ Elektra, Sliedrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 19:20

Metal Massacre
28 Februari 2005 - Elektra Sliedrecht


Alweer de tweede editie van Metal Massacre dit jaar en dit keer met Momento, The Bubonic Plague, Nuestros Derechos en Twister Of Truth.

Ik had dit keer maar besloten om maar wat vroeger weg te gaan, zodat ik op tijd was voor de eerste band Momento. De band speelt een mengeling van verschillende stijlen muziek, wat het beste plaatsen is onder nu-metal wat mij betreft. De band speelde op zich goed. In het begin waren ze nog niet super enthousiast wat podium presentatie betreft, maar dat werd naarmate de set vorderde al een stuk beter. Het geluid was ook wel ok, wat mij betreft een aardig optreden. Ook al is deze muziek niet echt mijn ding.

The Bubonic Plague uit Katwijk was de volgende band die moest spelen. De band speelt een degelijke pot Zweedse Death Metal en dat bevalt me wel. Het optreden was goed, podium presentatie was goed, maar...... De zanger had wel wat enthousiaster wat betreft de aankondigingen van de nummers moeten wezen en de Dismember-cover was ook niet echt een slimme actie. Niet dat de cover slecht uitgevoerd was, dat zeker niet. Heel goed zelfs. Maar bij een bandwedstrijd is het toch wat slimmer om alleen eigen materiaal te spelen, want daar wordt je tenslotte op beoordeelt. Dit heeft toch meegespeeld in de eindbeoordeling denk ik......

De punk/metal band Nuestros Derechos was de volgende die de planken op moest. De nummers waren vrij simpel, maar zitten degelijk in elkaar en ze speelden met veel enthousiasme hun set. De drie bandleden wisselde hun zang en speeches af en maakten er een dolle boel van. Heel even waren er technische problemen, maar dit loste de drummer mooi op door wat te ouwehoeren. Een leuk optreden.

Als laatste was Twister Of Truth aan de beurt. Met dit optreden konden ze me minder overtuigen dan de cd. De contrasten tussen de melodieuze stukken en de old school death metal stukken kwamen gewoon minder uit de verf. Niet dat ze slecht speelden, maar het raakte me toch iets minder. Dit was ook deels te wijten aan het geluid denk ik, wat nogal mat klonk. Daardoor was er minder diepgang te bespeuren en dat is jammer. Was wel grappig om te zien dat de zanger op een gegeven moment z'n bril kwijt was en dus niet meer zag welke nummers hij moest aankondigen. Over de podium presentatie heb ik niks aan te merken, vooral de zanger was vrij enthousiast. Een voldoende optreden, maar er had toch wel meer in gezeten. Volgende keer beter zeg maar.....

De uitslag: 4e was geworden Twister Of Truth. 3e plaats was voor Momento. De 2e plaats voor The Bubonic Plague en de winnaar is dus Nuestros Derechos. Wel had ik graag even gehoord hoe de puntentelling was verlopen. We kregen wel het aantal punten te horen, maar niet hoe men aan die punten kwam. Dat is wel vaag. Ideetje voor de volgende keer? Al met al een best een leuke avond. Op naar Metal Massacre nummer 3.

Review door Mark

Plaats reactie