29-1-2005: Metal Massacre @ Elektra, Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

29-1-2005: Metal Massacre @ Elektra, Sliedrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 19:27

Metal Massacre
29 Januari 2005 - Elektra Sliedrecht


Jawel, het was weer tijd voor een Metal Massacre. Deze keer streden 4 bands om een plekje op Metal Day van 11 juni in Elektra. Ik begon de avond al goed, om al te laat aan te komen, waardoor ik wel 1,5 nummer van de eerste band Incremental heb kunnen horen. Dus een oordeel kan ik er niet over vellen. Op naar de volgende band.

Dit was Teotwawki. De band speelde een mengeling van verschillende stijlen, met als uitgangspunt death metal. Zo kwamen er dwarse ritmes in voor, grunts, screams, cleane zang, etc. De muziek deed me zo af en toe nog het meest denken aan de latere Pestilence ten tijde van Spheres, maar dan zonder jazzinvloeden. De band speelde op zich goed, maar kon het publiek niet echt vermaken. De reacties waren nogal lauw tijdens dit optreden. Dit kwam voornamelijk denk ik door de dwarse ritmes en dat de meeste mensen toch voor wat harder werk kwamen.

En dat hardere werk kregen ze ook in de vorm van de death metalband Disconsolate. De band speelde goed en strak. De band was podiumpresentatie toch iets minder vond ik en het viel mij op dat 1 gitaar niet optimaal te horen was. En als hij dan te horen was stond deze vrij schel. Met name in de solo's vond ik dat nogal funest. Deze band was op zich goed, maar ik had toch op een of andere manier het net niet gevoel. Of dit door het geluid kwam weet ik niet, maar het is gewoon jammer.

Aan Arminius uit Dordrecht de eer om de avond af te sluiten. Dit deden ze dan ook naar behoren. Het valt me op dat de band steeds beter op elkaar ingespeeld raakt. Ik vond ze beter spelen dan de keer ervoor dat ik ze zag. De zang van Ben is ook wat gevarieerder geworden en over het algemeen gezien speelde ze ook wat strakker en sneller. De death metal van deze heren ging erin als koek bij het publiek en men was wel enthousiaster als bij de eerdere bands.

Het wachten was enkel op de uitslag. Disconsolate had deze avond gewonnen en zal spelen op Metal Day.

Review door Mark

Plaats reactie