23-10-2004: K.K.E. & others @ Hellevoetsluis

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

23-10-2004: K.K.E. & others @ Hellevoetsluis

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 19:51

Defuse + KKE + Laguerra
23 oktober - Bomvrij Hospitaal Hellevoetsluis


Dit is, geloof ik, het verste optreden wat KKE ooit heeft gegeven buiten de Alblasserwaard. In Hellevoetsluis dus, in het Bomvrije Hospitaal om precies te zijn. Aangekomen in het gebouw (een oud fort) is het al een drukte van belang.

Als 1e op het programma staat Defuse. Deze band heb ik meer van de zijkant gezien, maar wat ik zag en hoorde was niet onaardig. Springerige nu-metal was wat ze maakte. Het geluid was prima in orde, maar het was niet geheel mijn smaak. Ze speelde ongeveer een half uur en ze sloten af met de cover "Killing In The Name Of" van Rage Against The Machine, wat ze erg goed deden.

Toen was het de beurt aan het Keihard Kut Ensemble. Er werd veel materiaal gespeeld van hun "Das Spiel Ist Aus"-demo. Ook nummers van de "Stijlloos"-demo werden niet overgeslagen, maar daar werd beduidend minder van gespeeld. Er kwamen ook wat nieuwe nummers voorbij, maar de titels daarvan heb ik niet meegekregen helaas. Het geluid was het gehele optreden dik in orde en het aanwezige publiek had er zin in, getuige de reacties.

Laatste band van de avond was Laguerra. Ik had er nog nooit van gehoord. Ze speelden ook nu-metal, net zoals de 1e band. Alleen hadden ze wat vreemde opbouw van hun nummers. Ze begonnen heel rustig, om daarna in te vallen met schreeuwerige nu-metal. Niet echt mijn smaak, maar de andere aanwezigen konden het wel waarderen. Na ongeveer 40 minuten kwam er een einde aan het optreden. Al met al een leuk avondje dus en KKE kan terugkijken op een leuk optreden.

Review door Jan

Plaats reactie