29-10-2004: Halloweenparty @ Lexnoise (Apollo), Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

29-10-2004: Halloweenparty @ Lexnoise (Apollo), Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 20:12

HALLOWEEN PARTY
29 Oktober - Apollo in Dordrecht


Wat een leuk avondje moest worden begon rampzalig. Begon al met een beetje pech onderweg, kutweer en men vond het weer eens nodig om me een prent te geven. Maar goed, eenmaal aangekomen kon het feest beginnen. Een aantal mensen waren verkleed en hier en daar was Halloweenversiering. Was wel grappig om te zien. Nu weer over tot de orde van de dag. Er waren vier bands die aantraden die dag. te weten: Skarabee, Disturbance, Rectal Smegma en Arminius.

Skarabee was de eerste band die moest spelen, maar die heb ik niet echt kunnen aanschouwen, dus kan ik er weinig over melden. Dus doe ik dat ook maar niet.

Disturbance was 2e band die moest spelen. Disturbance is een old school punkband en wist de aanwezige punkers goed te vermaken. Er ontstond zelfs een pit. Kortom: het publiek werd al goed opgewarmd voor de volgende bands. Het geluid was goed en de mannen van Disturbance speelden behoorlijk strak.

Aan Rectal Smegma de beurt om het publiek nog gekker te maken. Wat ook goed lukte. De goregrind van de heren ging erin als koek bij het publiek en er ontstond wederom een moshpit. De zang (zanger is ook actief in Bubonic Plague) was behoorlijk ziek en de muziek lekker zwaar. Op het geluid viel ook weinig aan te merken. Wat ook wel grappig was, was de verkleedpartij aan het begin van het optreden. Zag er wel komisch uit. Prima optreden.

Aan het Dordrechtse Arminius de eer om deze party af te sluiten. De band speelde een behoorlijke pot degelijke death metal. De grunt van Ben past beter bij de deze band dan die van de vorige zanger Michael. Die van Ben is wat dieper. De setlist was ook goed en de cover van Angelcorpse ging er ook in als koek. Toch heb ik nog een aantal dingen aan te merken. Ten eerste waren die pieptonen af en toe vet irritant en ten tweede was het gitaargeluid van Willem ook niet al te denderend. Te schel en in het begin zelfs te zacht. Had dus zwaarder gemoeten eigenlijk. Op het optreden zelf heb ik niks aan te merken in ieder geval. Al met al was het een leuk avondje en vond ik het best gezellig.

Review door Mark

Plaats reactie