18-6-2005: Melisend + support @ Popcentrale, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

18-6-2005: Melisend + support @ Popcentrale, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 20:36

Melisend + Error
18 Juni 2005 - Popcentrale Dordrecht


Was wel benieuwd dit keer hoe de bands waren die dit keer in de Popcentrale speelden. Ken de bands alleen via hun website, maar verder ook niet en had ze dus ook nog nooit live gezien.

Error was de band die moest openen die avond en eerlijk gezegd weet ik niet echt wat ik van die band moet vinden. Dit is echt typisch zo'n band die niet echt weet wat voor muziekstijl ze willen spelen en is volgens mij behoorlijk zoekende. Als ik hun was, zou ik een stijl kiezen en die spelen of alles door elkaar heen gooien per nummer. Elk nummer een andere stijl werkt gewoonweg niet namelijk. Tevens vond ik de zang erg magertjes van het gitaarduo. De een gruntte te zacht en de ander te geforceerd. Tip: neem 1 vaste zanger en richt je verder op jullie gitaarwerk. De muziek zelf heeft wel een paar goede ideeën, maar met alleen ideeën kom je er niet. Het klonk allemaal net te braafjes. De nummers missen gewoon power en dan met name de wat softere nummers. De gitaarsolo's klonken op zich wel aardig, maar af en toe kwamen die toch niet helemaal uit de verf en dat is jammer. Durf meer lef te tonen heren en ga ervoor.

Melisend was de hoofdact van de avond en presenteerde die dag hun cd. De band speelt melodische doom metal en klonk op zich best aardig. Hier en daar sijpelden er ook wat andere invloeden door (black metal bijvoorbeeld) en dat maakt de muziek net wat afwisselender. Wat me wel erg opviel was dat de bas een wel erg prominente rol in de sound van deze band heeft. Dat was op zich ook wel apart. Meestal zijn het de gitaren die aandacht trekken. Verrassend. Dit was volgens mij ook tevens het eerste optreden met nieuwe zangeres Else en dat vond ik wel te merken ook. Weet niet of deze dame podium ervaring heeft, maar dat kwam er echt niet uit. Ze oogde wat zenuwachtig en stond ook een beetje stijfjes op het podium. Wat meer beweging had zeker geen kwaad gekund. De rest van de band had duidelijk wel live-ervaring. Vooral de zanger was behoorlijk aan het headbangen en oogde totaal niet zenuwachtig. Het geluid bij beide bands was zeker niet verkeerd, hoewel Melisend wel een hoger volume had. Wat ook wel frappant was dat het publiek totaal niet actief was. Dit had ik toch echt niet verwacht eigenlijk. Minder leuk voor de bands dus. Wel een aardige avond, maar ik had er toch eigenlijk meer van verwacht.

Review door Mark

Plaats reactie