22-4-2005: Cirith Gorgor + supports @ Bibelot, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

22-4-2005: Cirith Gorgor + supports @ Bibelot, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 20:42

Cirith Gorgor + Ordo Draconis + Onheil
22 April 2005 - Bibelot Dordrecht


Een black metal avond in Bibelot? Dat was lang geleden en werd eigenlijk wel weer eens tijd. Kon ik niet missen dus.

Onheil uit Zwijndrecht was de band die de avond mocht openen. En dat deden ze vrij leuk. Onheil speelt rauwe black metal in de oude Noorse stijl en klinkt als een klok. In het begin was er wat met het geluid, maar dit naarmate het concert vorderde werd het wel beter. Het was ook vrij druk tijdens dit optreden (dat zou bij Ordo Draconis wel anders zijn) en men maakte ook gebruik van diaprojectie om het optreden wat op te "vrolijken". Dat was op zich wel leuk verzonnen. Verder speelde men oud en nieuwe materiaal om als laatste af te sluiten met het oudje The Curse Against The Lios Alphar. Ook de nieuwe drummer speelde naar behoren, wat het een leuk optreden maakte.

Ordo Draconis bakte naar mijn mening niet veel van het optreden. Door het slechte geluid kwamen de nummers niet goed over (klonk als van hak op de tak). Ook was hun zanger niet aanwezig, waardoor de zang verdeeld was over de toetsenist en 2 gitaristen. Ook dit vind ik geen slimme zet, omdat de band daardoor vrij houterig op het podium stond en er van een podiumpresentatie nauwelijks sprake was. Dat bleek ook wel uit de reactie vanuit de zaal, die ineens wel erg leeg was.

Aan Cirith Gorgor om de avond toch nog waardig af te sluiten. En dit deden ze goed. Veel mensen kwamen blijkbaar voor deze band, omdat de zaal nu het volst was. Het geluid was niet altijd super, maar dat hinderde niet. De band en het publiek hadden er allebei zin in. Van hun eerste 2 cd's werd veel gespeeld, maar ook natuurlijk wat van hun nieuwe cd "Firestorm Apocalypse". Een waardige afsluiter.

Review door Mark

Plaats reactie