19-11-2005: KKE + TBS @ Trap Af, Papendrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

19-11-2005: KKE + TBS @ Trap Af, Papendrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 20:51

KKE + TBS
19 November 2005 - De Trap Af in Papendrecht


Kwart voor 10 stapte ik de kleine, maar gezellige kroeg Trapje Af binnen. Na wat geouwehoer met bekenden en wat gele rakkers naar binnen te hebben gewerkt, begon TBS met spelen. Het geluid stond in eerste instantie wat zacht, maar dat werd wat opgeschroefd door Corne (KKE) die als geluidsman fungeerde. Daarna kon hij gelijk weer aan de bak, want de bas van Martijn was niet te horen. Na wat gerommel met wat stekkertjes, deed hij het weer.
Na wat nummers te hebben gespeeld van o.a. hun Riot In The Bar demo, begonnen de problemen opnieuw. Het optreden werd zelfs voor korte tijd gestaakt. Toen dit euvel ook weer verholpen was, gingen ze weer vrolijk door met spelen. Nadat John (zanger) een andere gitaar had gepakt, begonnen de geluidsproblemen bij hem. Er was een geluid te horen, wat je allesbehalve een gitaargeluid kan noemen. Later vertelde hij me dat deze gitaar niet ingeprogrammeerd was in zijn elementenbak. Na de vele problemen, speelde men toch erg enthousiast. Ook de hit Neuk De Hond ging er weer in als koek.

Dan is het de beurt aan het Keihard Kut Ensemble. Vooraf melde Ben (zanger) mij dat hij last van z'n stem heeft, maar daar is tijdens het optreden weinig van te merken. Men begon met I Don't Think So en de stemming zat er gelijk goed in. Wat wil je ook als je zo'n beetje de huisband bent van Trapje Af... Het geluid was prima te noemen en de bas deed het ook naar behoren. Daarna speelde men o.a. nog Beer, Das Spiel Ist Aus, Rot Away, My Ex-Axe (de oude kraker) en Vaya Con Diablo. KKE speelde gewoon als KKE, dus zonder verassingen. Helaas speelde men niet de Pro-Pain-cover In For The Kill. Als men bezig is met het laatste nummer, geven zowel de microfoon van Ben en de bas van Martijn er de brui aan. Men besluit dan maar te stoppen. Ondanks de problemen met het geluid, kan ik toch terugkijken op een leuke avond.

Review door Jan

Plaats reactie