26-11-2005: Talentenrace @ Interval, Papendrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

26-11-2005: Talentenrace @ Interval, Papendrecht

Bericht door WanderingSoul » 04-04-2015 12:29

Talentenrace
26 November 2005 - Interval in Papendrecht


Aanvankelijk was ik niet van plan om hier een review over te maken, maar op aandringen van een aantal lieden aldaar besloot ik toch maar wat op te schrijven. En aangezien ik de volgende ochtend nog aardig wat kon herinneren moest ik wel.

De beurt aan 1984 om de avond in te luiden. Men speelde rock/hardrock en deed dat best goed. Nummers zaten goed in elkaar en ze speelden best enthousiast. Ook het binnenstromende publiek kon het wel waarderen.

BSE was de volgende band. Zanger John, ook bekend van TBS, liep als een bezetene (in een schotse rok!) over het podium. Hij schreeuwde, tierde en zong (ook nog!) de nummers vol. Uit de boxen kwam voornamelijk punkrock. Met nummers als 'Ze is transseksueel' of iets in die trant en Johnny die is seropositief, maar dat maakt niet uit, want hij is verliefd' hadden ze in ieder geval de lachers op hun hand. Halverwege werd ook nog een pluche koe het publiek ingetrapt. Die even later op dezelfde manier weer terugkwam. Al met al een leuk optreden.

Toen was het de beurt aan Bloodheart. Aan hun uiterlijk te merken, had men wel wat weg van een blackmetalband, dus dat kon nog leuk worden. Maar mijn God, wat was dat een blamage zeg. De nummers (?) hadden noch kop noch staart. Het leek wel of ze gewoon maar wat speelden. Duidelijk een band die meer tijd in de oefenruimte moet doorbrengen. Tot overmaat van ramp vond één van de juryleden de drumster wel goed bezig. Man, m'n hond doet het nog beter.

Met de zanger van Mental Captivity begon Back-up daarna aan zijn set. Men speelde een mengeling rock en metal,en deed dat niet onaardig. Helaas ben ik minder te spreken over de zanger, ik ben absoluut geen liefhebber van zijn zang. Helemaal als hij een soort Manowar-achtig meezingrefrein instart, dit tot grote vreugde van het publiek. Ik ben blij als het voorbij is.

Delychees is alweer de 4e band die mag aantreden. De driekoppige band weet een goed geluid neer te zetten en speelt voornamelijk in de hoek van punkrock. Alledrie zijn ze erg enthousiast bezig.

Het navolgende Highschool Fever speelde ook weer punkrock, maar dan meer in de stijl van bands als Blink 182 en Sum 41. Men speelde op zich wel goed, maar niet met een eigen gezicht. Echt een 13 in dozijn bandje dus. Het jonge publiek lust er echter wel pap van.

Aan Menesis de taak om de avond af te sluiten. Hier geen punkrock, maar heerlijk ouwe hardrock a lá Black Sabbath. Erg leuk om te zien dat dat door deze jonge knapen word gedaan. Het publiek is inmiddels niet meer te houden en geniet met volle teugen. De drummer heeft wel wat weg van Lars Ulrich, die trok ook altijd van die rare gezichten bij optredens. Muziekaal kan hij ook een aardig potje meppen. Men besluit met Black Sabbath's Paranoid. Lekker optreden.

Zoals gewoonlijk bij talentenraces moest er dus een winnaar worden gekozen. Na het juryberaad, kwam men met de volgende uitslag:

1. Delychees
2. Highschool Fever
3. 1984

Ben het weer niet eens met de jury, maar dat zal altijd wel zo blijven ben ik bang.

Review door Jan

Plaats reactie