04-04-2015: Sepiroth + support @ Elektra, Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

04-04-2015: Sepiroth + support @ Elektra, Sliedrecht

Bericht door MetalJan » 06-04-2015 16:33

Zaterdag 4 april
Elektra, Sliedrecht

Sepiroth + Ecocide


Zo, eindelijk weer eens wat deathmetal in Elektra, in de vorm van Ecocide en Sepiroth. Heel wat mensen, jong en oud, hadden de weg naar Elektra gevonden om weer eens te genieten van wat zwaardere muziek.

Allereerst mijn excuses dat ik het voorprogramma heb gemist. Het was net iets té gezellig bij kennissen, waardoor we iets te laat naar Elektra vertrokken. Enige navraag leert mij dat Ecocide niet onaardig heeft gespeeld.

Het hoofdprogramma dus. Ik heb Sepiroth in het verleden al heel wat keer in Elektra zien spelen, maar nooit als headliner. Men presenteert vanavond hun nieuwe plaat Uninvolved. Na een duister intro barst men los. Helaas is het geluid in het begin niet al te best. Zo overstemmen de drums en de zang van Ben de gitaren. Dit blijft heel het optreden zo eigenlijk. Ook zijn er diverse piepen te horen. Gelukkig speelt de band wel lekker strak. Vooral het drumwerk van Damien is op het machinale af. Alsof er een tank door Elektra walst! Ik ben nog niet bekend met het werk van de nieuwe plaat, maar het gebodene mag er zeker zijn. Ook worden er wat oudjes gespeeld. Het is wel lekker druk in Elektra, maar nergens slaat de vonk tussen band en publiek over. Dit komt voornamelijk door het geluid en dat de meeste aanwezigen niet bekend zijn met het nieuwe werk. Het zijn dan ook geen hapklare brokken die de band over het publiek heen stort natuurlijk. Conclusie: De band geeft een aardig optreden weg, maar met een nog beter geluid zou het allemaal nog beter klinken. Op naar Wantijpop!

Plaats reactie