03-05-15: Schirenc Plays Pungent Stench + supports @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

03-05-15: Schirenc Plays Pungent Stench + supports @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 12-05-2015 20:07

Zondag 3 mei
Baroeg, Rotterdam

Schirenc Plays Pungent Stench
Gehenna
Bölzer
Demonical
I Saw Red

Rond half 4 stapte ik de Baroeg binnen. Daar was het voor mij onbekende I Saw Red al bezig. Omdat ik gelijk wat bekenden tegen het lijf liep, is het er niet van gekomen deze band van dichtbij te bekijken. Dus een echt oordeel kan ik er ook niet over geven. Wat ik heb gehoord, klonk ook niet zo heel boeiend.

De volgende band was het Zweedse Demonical. Ze spelen typische Zweedse deathmetal, met een lekker zaag geluid ala bands als Entombed en Dismember. Hoewel het materiaal verre van origineel is, beukt men wel lekker door. Men is lekker enthousiast bezig en de zanger maakt hier en daar een grapje. Naarmate het optreden op zijn eind loopt komt de klad er een beetje in bij mij, maar de toon is gezet.

Het navolgende Bölzer liet vorig jaar in Eindhoven al een goede indruk op mij achter en ik was benieuwd hoe men het er vandaag vanaf bracht. Helaas heeft de band in het begin te kampen met technische problemen. Na het euvel gaat door en schotelt men ons logge oldschool deathmetal en wat vleugjes blackmetal voor. Het geluid is wat aan de harde kant en hier en daar is wat gekraak te horen. Een klein smetje op een verder prima optreden.

Gehenna is voor mij de wat vreemde eend in de bijt. De band speelt namelijk rauwe blackmetal. De snelle nummers klinken nog niet eens zo verkeerd, maar de wat langzamere nummers halen de vaart behoorlijk uit het optreden. Daarnaast zijn het ook niet echt de spannendste nummers die ik ooit heb gehoord. De zaal oogt ook wat leeg bij deze band. Het is wachten op de headliner van de avond.

En die komt in de vorm van Schirenc Plays Pungent Stench. Zanger Martin Schirenc ken ik voornamelijk van zijn werk in de band Hollenthon en ik ben niet zo bekend met Pungent Stench, de Oostenrijkse band die in 1988 begon en in 2007 ophield te bestaan. Martin Schirenc heeft in 2013 de band nieuw leven ingeblazen onder een andere naam. De 3 heren spelen voornamelijk old school deathmetal en zijn daar goed in. Ik heb wel het gevoel dat de beste nummers van het repertoire van de band worden gespeeld, getuige de publieke respons. De band speelt prima en ook het geluid is goed afgesteld. Kortom, zowel band als publiek kunnen terugkijken op een geslaagde avond.

Plaats reactie