14-05-15: Isole + supports @ Baroeg, R'dam

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

14-05-15: Isole + supports @ Baroeg, R'dam

Bericht door MetalJan » 17-05-2015 16:47

Donderdag 14 mei (hemelvaartsdag)
Baroeg, Rotterdam

Isole (SE epic doom)
Officium Triste (NL doom / death)
Jack Frost (AT gloomrock)
Akelei (NL atmospheric doom)

Na wat vertraging met de bus, stapte ik iets over half 4 de Baroeg binnen. Akelei was inmiddels al aan zijn set begonnen en ik spoedde mij naar voren. Daar viel het me al direct op dat men tegenwoordig een zangeres in de gelederen heeft. Door persoonlijke omstandigheden heeft vaste zanger Misha Nuis voor onbepaalde tijd de band verlaten. In zijn plaats is zangeres Cátia (ex-Beyond Sanity) in dienst genomen. Op gitaar vinden we Michael (Purest of Pain), die ook nieuw in de band is. Drie gitaristen die zorgen voor een lekker vol geluid en drummer Remco Verhees die ook prima bezig is. De zang past prima bij de band en doet me een beetje denken aan Sharon Den Adel (Within Tempation). Het debuut De Zwaarte van het Doorstane is nog regelmatig in mijn playlist te vinden en daarvan speelt de band Meer Dan je Ziet en De Zwaarte. Ook krijgen we een nieuw nummer voorgeschoteld in de vorm van Klank en Melodie. Een behoorlijk overtuigend optreden van de heren en dame!

Van het Oostenrijkse Jack Frost had ik vooraf niet zulke hoge verwachtingen van, maar ik was op zich wel benieuwd naar de band middels de omschrijving van de band op de site van de Baroeg: Een mix van doom metal, new wave en Johnny Cash. Nou hoorde ik niet zoveel Johnny Cash, maar doom metal en new wave des te meer. Zanger Phred Pfinster (watte?) heeft een lekkere sinistere zang en past perfect bij deze muziek. De nummers liggen lekker in het gehoor en zijn behoorlijk slepend en zijn voor doom metal begrippen ook niet zo heel lang. Maar dat houdt de aandacht erbij, zullen we maar zeggen. Een verassend goed optreden van de heren!

Ik wil niet weten hoeveel keer Officium Triste al in de Baroeg heeft opgetreden, maar dat moet behoorlijk veel zijn. Vandaag staat het optreden in het teken van de CD Reason die vandaag opnieuw uitgebracht word in de vorm van een digipack. De band opent met Silent Witness, het 2e nummer op die CD. Natuurlijk worden er ook nummers gespeeld die niet op Reason staat. Zo word Your Fall from Grace van de laatste plaat ten gehore gebracht, een plaat waar ik nog niet bekend mij ben, ook al is ie al een tijdje uit. De band speelt degelijk en met de strot van zanger Pim is niks mis. Verder worden nog The Sun Doesn't Shine Anymore, Your Heaven, My Underworld, My Charcoal Heart gespeeld en er word afgesloten met het headbangbare (is dit een woord?) This Inner Twist.

Bij de band Isole gaat ook niet echt een belletje rinkelen en ik kan me niet herinneren dat ik deze Zweden ooit eens eerder in actie heb gezien. Het is dus mijn eerste kennismaking met de band en ik moet zeggen dat het muzikaal prima in elkaar zit. Het gaspedaal word wat vaker ingedrukt dan bij de voorgaande bands en de nummers zijn lekker afwisselend. Zo horen we grunts en cleane zang. Het publiek geniet er ook zichtbaar van. Kortom, een prima afsluiting van een mooie middag/avond doom metal!

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 25-05-2015 16:35

Stond Isole niet op Dutch Doom Days een aantal jaren geleden Jan?


Edit: in 2008 dus. Ben toen beide dagen geweest en kan me herinneren dat jij en Michel er ook waren?

Afbeelding

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 25-05-2015 22:04

Poeh, das lang geleden hoor. Kan wel kloppen hoor, al kan ik het me niet echt herinneren eigenlijk.

Btw, waarom staat dit concert nog niet op de facebook van WS? :wink:

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 26-05-2015 12:27

Komt wel goed Jan. :wink:

Plaats reactie