08-08-2015: Nervosa + supports @ Tilburg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

08-08-2015: Nervosa + supports @ Tilburg

Bericht door MetalJan » 14-08-2015 21:59

Zaterdag 8 augustus
Little Devil, Tilburg

Nervosa
Crisix
Desolator

Omdat ik Leeuwarden (Into The Grave) iets te ver vond om naar toe te reizen (3,5 uur in de trein), was Tilburg een goed alternatief. Daar stonden een drietal thrashbands in het kleine, maar gezellige café Little Devil.

Desolator uit Engeland mocht het spits afbijten. Veel ruimte heeft de band niet nodig op het kleine podium, omdat de band uit slechts 3 man bestaat. Desondanks kan men aardig wat strakke thrash produceren, al kan men misschien wat meer bewegen. De band speelt het merendeel van de set snelle, puntige nummers. Na verloop van tijd begint het allemaal wat op elkaar te lijken. Men besluit het optreden met een cover van Motörhead; Het nummer Iron Fist word door een aantal bezoekers meegebruld.

Het uit Spanje afkomstige Crisix is de volgende band. Het is wat druk op het podium (de band bestaat uit 5 man), maar met enig passen en meten lukt het prima. De band geeft een prima visitekaartje af deze avond. De jonge band doet me denken aan Testament en speelt lekker strak. Dat de band ook van een lolletje houdt, bewijst de complete ‘stoelendans’ halverwege de set. De drummer gaat gitaar spelen, de zanger neemt plaats achter de drumkit en één van de gitaristen gaat zingen. Alleen de bassist blijft op zijn oude positie. Het is een mooi schouwspel en het publiek vind het allemaal prachtig. Leuk optreden van deze Spanjaarden!

Dat de meeste bezoekers voor Nervosa gekomen zijn, moge duidelijk zijn. Hoewel de Little Devil niet uitverkocht niet is, is het toch aardig vol in de zaal. De 3 dames weten wel hoe ze vette thrash moeten brengen. Zangeres/bassiste Fernanda valt hier het meest op met haar vette strot en ‘gekke bekken’ trekkende gezicht. En ze ziet er natuurlijk ook niet verkeerd uit. Terug naar de muziek. Die is gewoon goed en doet me denken aan oude Exodus. Oa Victim of Yourself, Death en Into Moshpit worden gespeeld. En inderdaad, er ontstaat een moshpit. Ook crowdsurfers ontbreken niet. Een prima optreden dus van deze Braziliaanse dames!

Plaats reactie