23-08-2015: Krisiun + supports @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

23-08-2015: Krisiun + supports @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 05-09-2015 19:28

Zondag 23 augustus
Baroeg, Rotterdam

Krisiun
Neocaesar
Obtruncation
Sepiroth


Half 4 stapte ik, alweer op een warme dag, de Baroeg binnen. Na wat biertjes genuttigd te hebben en wat bekenden te hebben gesproken, was het de beurt aan de eerste band van de middag, namelijk Sepiroth. Zeker geen onbekende band. Ook nu staat het muzikaal als een huis en zanger Ben brult zijn teksten met overgave in de microfoon. Het geluid bij de band staat deze middag helaas niet al te best afgesteld. Hoe dan ook, de heren geven een prima visitekaartje af.

De tweede band is ook geen onbekende voor me. Obtruncation uit Dordrecht heeft al menigmaal in mijn regio opgetreden en vandaag mag men de Baroeg weer eens vermaken met prima deathmetal. Het geluid is gelukkig wat beter bij voorgaande band en zo komen de duistere klanken nog beter tot zijn recht. Zanger Anton Visser brult en schreeuwt wederom zijn longen uit zijn lijf en ook muzikaal staat het goed. Een klein minpuntje is misschien dat de nummers na verloop van tijd wat teveel op elkaar gaan lijken. Al met al toch een prima optreden.

De derde band is nieuw voor me. Hoewel nieuw, de bandleden hebben een verleden in bands als Houwitser en Sinister. Het gaat namelijk over Neocaesar. Ook muzikaal klinkt men als die twee net genoemde bands. Het was nog redelijk rustig in de zaal, maar nu staat het toch aardig vol. De heren geven een prima set weg. De melodieuze deathmetal klinkt verre van origineel, maar toch beukt het lekker weg.

Dat de meeste mensen vandaag voor Krisiun zijn gekomen, mag geen verassing zijn. Een optreden van de 3 heren staat eigenlijk altijd als een huis. Ook vanavond is dat niet anders. Hoewel de toer in het teken staat van het nieuwe album Forged In Fury, speelt men vanavond niet veel nummers van die plaat. Ik hoor alleen Ways of Barbarism en Scars of the Hatred voorbij komen. Het merendeel van de nummers zijn oudjes en recenter materiaal en dat is zeker niet verkeerd (oa Combustion Inferno, Vicious Wrath en Vengeance’s Revelation). Ook het vorige album The Great Execution is goed vertegenwoordigd in de vorm van The Will to Potency, Blood of Lions en Descending Abomination. Een prima zet, want ik beschouw dat albums als één van de beste albums van de Braziliaanse band. Ook Ravager mag natuurlijk ook niet ontbreken in de setlist. Als toegift speelt men nog Black Force Domain van hun gelijknamige debuut. Een prima afsluiting van een gave middag/avond!

Plaats reactie