03-10-2015: Caedere + support @ Elektra, Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

03-10-2015: Caedere + support @ Elektra, Sliedrecht

Bericht door MetalJan » 04-10-2015 14:25

Zaterdag 3 oktober
Elektra, Sliedrecht

Caedere
Rotten Casket

Het was de bedoeling om vandaag 3 bands op het podium te hebben, maar 2 bands hadden wegens omstandigheden afgezegd, waarvan er maar 1 werd vervangen. Twee bands dus, te weten Caedere en Rotten Casket.

Ik kwam binnen toen Rotten Casket al bezig was. Ik had de band al eerder dit jaar aan het werk gezien in de Baroeg en toen maakte de band al een prima indruk op me. Met een vet geluid ala Dismember beukt men zich door zijn set heen. Het gebodene is voornamelijk old school death metal, maar af en toe komen er ook wat blastbeats tevoorschijn. Goed optreden van deze Tukkers.

De drummer van voorgaande band, neemt nu de gitaar in handen bij de volgende en helaas laatste band van de avond; Caedere. Deze band tapt uit een ander vaatje, namelijk de technische death metal. Gelukkig komen er hier en daar ook genoeg beukstukken voorbij, waardoor het prima headbangen is. De boomlange zanger is een ‘aparte’ verschijning op het podium. Met zijn korte haar en bril is hij nou niet echt een alledaagse verschijning in de metalscene. Maar er komt wel een vette oerbrul uit zijn strot waar je u tegen zegt. Ook is hij erg beweeglijk. De rest vand de band staat er wat bewegingloos bij, met uitzondering van de gitarist die lekker aan het draaiballen is. Helaas is ook niet echt druk in de zaal, maar degene die er zijn zien een prima optreden.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 08-10-2015 11:14

Jammer dat er maar 2 bands speelde. Michel nog gezien?

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 08-10-2015 19:19

Nee, ik heb 'm niet gezien. Of hij zat heel de avond in het rookhok...

Plaats reactie