10-10-2015: Ufomammut + supports @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

10-10-2015: Ufomammut + supports @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 16-10-2015 21:43

Zaterdag 10 oktober
Baroeg, Rotterdam

Ufomammut (IT psychedelic stoner / doom)
Toner Low (NL stoner doom)
DieselBurner (NL heavy rock / stoner)

Zo, even geen avondje deathmetal of grindcore, maar trage, bikkelharde stonerdoom in de Baroeg.

Aan Dieselburner de eer om de avond te openen. Dit tweetal (drummer en zanger/gitarist) timmert al een tijdje aardig aan de weg en stond al eerder in de Baroeg. Visueel is het wat beperkt, maar dat word gecompenseerd met het geluid wat de heren voortbrengen; dat is namelijk oorverdovend. Het materiaal is voornamelijk traag, met hier en daar wat mid-tempo stukken. De zanger heeft een lekkere strot en de drummer trekt hier en daar gekke bekken, wat grappig is om te zien. Het laatste nummer is een opvallend snel nummer, en volgens mij ook een cover. Een prima opener dus!

Ik zag Toner Low nog niet zo lang geleden ook al in Tilburg en men doet het vandaag nog eens dunnetjes over in de Baroeg. De stoner doom is weer lekker gruizig en hard! Ook de filmbeelden achter de drummer met continu draaiende wietbladeren ontbreekt niet. Zo kom je wel lekker in het sfeertje, haha. Sommige stukken zijn echt enorm traag om dan opeens weer keihard toe te slaan. De zanger zingt niet echt, maar schreeuwt zijn frustraties de microfoon in met een soort effect. Ietsjes minder sterk dan voorgaande band, maar nog goed te doen.

Als Ufomammut zijn set begint met het nummer Somnium en erna gelijk Plouton, dan is de verassing groot, want dit zijn nummers van de onlangs uitgebrachte nieuwe plaat Ecate, wat ik de afgelopen week meerdere malen door mijn speakers liet knallen. Men speelt inderdaad heel Ecate (met uitzondering van het nummer Revelation) en doet dat met veel overgave. Heerlijk! De respons uit het publiek is wel goed, maar ook niets meer. De band is er één van 'niet lullen, maar spelen' en zo is er ook weinig interactie met het publiek. Toegegeven, het is natuurlijk ook niet echt muziek om een vette moshpit te starten. Daarbij zijn de nummers ook nog eens aardig lang. Headbangers zijn wel in grote getalen aanwezig. Fans die de band al wat langer volgen komen zeker aan hun trekken in het laatste half uur van de set met wat oudjes. Ik heb mijn portie wel gehad en besluit de bus terug naar huis te nemen, in mijn hoofd nog lekker nagalmend met het nummer Daemons!

Plaats reactie