14-11-2015: Rotterdam Deathfest @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

14-11-2015: Rotterdam Deathfest @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 20-11-2015 21:43

Zaterdag 14 november
Baroeg, Rotterdam

Rotterdam Deathfest

Zo, na een jaartje over te hebben geslagen, ben ik dit jaar wel weer van de partij in de Baroeg. Zes bands (1 uitvaller) staan er op het programma en het belooft een mooi feestje te worden. Het is ook de dag na de verschrikkelijke aanslagen in Parijs en hoewel er ook 2 Franse bands op het programma staan, denken zij er niet aan om hun optredens te cancellen. The show must go on… Respect!

Aan Cadaere de eer om de dag te openen. Ik zag de band eerder dit jaar al in Elektra en toen gaven ze een prima show weg. Het geluid staat nu prima afgesteld en zo komt het optreden nóg beter uit de verf. De boomlange zanger doet wederom prima zijn ding en de band geeft een prima optreden weg.

Het Duitse Fallen Saints heeft afgezegd en zodoende mag Buried het podium bestijgen. Met leden van Disavowed in de gelederen zit het wel snor met muzikale vernuft in deze band. Het materiaal is merendeel erg technisch, maar goed te volgen. De zanger heeft een lekkere strot. Toch bekruipt me het gevoel dat het allemaal net wat te technisch is; het doet mij denken aan een band als Psycroptic. Technisch zeer oke, maar dat gaat dan ten koste van de bruutheid.

Mercyless hebben we grotendeels moeten missen door een bezoek aan plaatselijke snackbar, dus daar kan ik niet echt veel zinnigs over zeggen.

Het eveneens Franse Loudblast wil vanwege het drama in Parijs eerder spelen en men heeft dus gewisseld met Apophys. Ik vind het sowieso erg goed dat men speelt. De vreselijke gebeurtenis gaat je niet in de koude kleren zitten. Muzikaal is het misschien niet altijd even goed en de composities soms wat saai, feit is dat de band wel vol overgave speelt. Je voelt de emotie gewoon! Petje af! Als afsluiter speelt men Ace Of Spades van Motörhead en de zanger van Mercyless neemt de vocalen voor zijn rekening.

Het Nederlandse Apophys geeft ook een prima optreden weg. Muzikaal heeft men wel wat weg van Nile. Lekkere technische deathmetal dus! Zanger Kevin leeft zich helemaal uit en zijn gezichtsuitdrukkingen zijn wel een beetje apart om te zien, haha. Drummer Michiel van der Plicht (God Dethroned) drumt alles vakkundig bij elkaar en ook Koen Romeijn (Detonation) soleert er lustig op los.

En dan is het alweer tijd voor de laatste band van de avond, namelijk Cancer. Deze Britse band bestaat ook alweer heel wat jaartjes. De oldschool fans van vandaag komen zeker aan hun trekken bij deze band. Zowel band als publiek geniet zichtbaar van het optreden. De ene na de andere klassieker komt aan bod. Het is daarom zo jammer dat niet meer mensen de weg naar de Baroeg hebben weten te vinden, maargoed, je kunt niet alles hebben. De mensen die er waren hebben in ieder geval een mooi dagje gehad.

Plaats reactie