3-4-2016: Metal @ Buze, Steenwijk

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

3-4-2016: Metal @ Buze, Steenwijk

Bericht door WanderingSoul » 05-04-2016 10:45

DEAD END
THE HANGMAN'S LAMENT
SEPIROTH

Zondag 3 april 2016 - De Buze - Steenwijk

Afbeelding

Zondagmiddag en tijd voor een portie metal. Een matinee in De Buze in Steenwijk dit keer. Iets wat ze vaker willen doen en daar zeg ik geen nee tegen. Dus kom maar op met die toffe dagen. De Buze is verbouwd en dit is de eerste keer dat ik een voet zet in het vernieuwde pand. Moet zeggen dat het er best netjes uitziet. Mooi werk.

De eerste band begint wat later aan z'n set dan vermeld stond, omdat ze moesten wachten op een fotograaf. Maar als Sepiroth dan begint, kan het feest beginnen.
Afbeelding
De band speelt strak en het geluid valt ook niet tegen. Het nieuwe album Uninvolved wordt prima gepromoot met dit optreden en ook een oudje als Until Proven Guilty of Ketuba wordt niet overgeslagen. Het is eigenlijk jammer dat er niet zo veel publiek is om de band aan te moedigen. Want de band is in goede doen. Als de band afsluit met New World Order is het gedaan met de set. Prima optreden!

De groovemetal van The Hangman's Lament is iets waar je van moet houden. Het is niet echt helemaal mijn ding. De band maakt ook wat kleine fouten, maar het zij ze vergeven. Ik heb begrepen dat ze nog niet zo heel lang bezig zijn?
Afbeelding
De zanger probeert ook het publiek goed bij het optreden te betrekken om door het publiek te banjeren en proberen een circlepit te ontlokken. Iets wat maar gedeeltelijk lukt, maar hij krijgt wel wat mensen enthousiast. Aardige poging.

Het heropgerichte Dead End is de afsluiter voor vandaag. Death/Doom metal is wat we voorgeschoteld krijgen. Iets waar niet iedereen wat mee kan, maar het klinkt niet beroerd. Ook wat tempoversnellingen zijn aan de orde van de dag.
Afbeelding
Een gitaarstuk kwam niet helemaal goed uit de verf (vals zeg ik u), maar dat is slechts een smetje op de wond. De podiumaankleding was ook best mooi om te zien en een rookmachine is ook sfeerverhogend. Kan dat ding echter niet op een ander standje? Begin van het optreden was bijna niet te zien door de hoeveelheid rook. Het duurde ook even voor dat de rook verdween en er wel wat te zien bleek. Het optreden an sich was verder best aardig. Kan u echter niet vermelden wat ze gespeeld hebben, want ik ben niet echt bekend met het materiaal. So be it.

Al met al heb ik me die dag nog best kunnen vermaken en hoop dat De Buze de volgende keer meer publiek kan trekken. Dat zou voor de bands ook leuker zijn en voor de Buze ook beter. Iets meer reclame maken misschien en zorgen voor meer mond tot mond reclame onder de oude Buze gangers. Want ik denk dat er wel meer in kan zitten, maar dan moet er wel volk op af komen.


Review door Mark

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 05-04-2016 18:56

Ah vandaar dat de foto's wat wazig zijn.

Hoeveel volk was er dan op afgekomen?

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 05-04-2016 23:50

Mannetje of 30 denk ik. Echt mager.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 06-04-2016 19:36

Poeh, das niet veel zeg :(

Plaats reactie