23-04-2016: Rotten Sound + supports @ 013, Tilburg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

23-04-2016: Rotten Sound + supports @ 013, Tilburg

Bericht door MetalJan » 24-04-2016 15:07

Zaterdag 23 april
013, Tilburg (kleine zaal)

Al gelijk bij binnenkomst in de concertzaal werd het al duidelijk dat er vanavond geen bezoekersrecord word gebroken. Slechts een mannetje of 50 heeft de moeite genomen om voor deze avond naar Tilburg af te reizen.

Teethgrinder heb ik grotendeels gemist, maar ik hoefde deze band niet zo nodig te zien eigenlijk, omdat ik de heren al kort geleden in actie zag en ook omdat ik anders nog vroeger van huis moest en iets eten voor een concert is ook wel lekker. De grindcore is daarentegen wel prima te noemen en ook de performance van de heren mag er zijn.

Van Cult Leader had ik nog nooit gehoord. Het zal me ook niks verbazen als dit het eerste optreden in Nederland is. Toch is duidelijk te merken dat de heren geen plankenkoorts hebben. De heren zetten een strakke set neer. Het is moeilijk om de band in een hokje te plaatsen, want ik hoor sludge, doom en deathcore. Ook de zanger kan meerdere kanten op, middels screams, grunts en fluisterzang. Prima optreden van deze band uit Salt Lake City.

De volgende band gooit het dan weer over een heel andere boeg. Abigail Williams speelt blackmetal. Het materiaal is voornamelijk snel en melodieus. De screams van de zanger maken het helemaal af. Toch wel een beetje de vreemde eend in de bijt, maar het optreden mag er zijn. Het laatste nummer, Beyond The Veil, is het mooiste nummer van de avond. Langzaam opbouwend en tegen het einde worden alle registers opengetrokken. Mooi!

Dan is het alweer tijd voor de Finse band met de Zweedse sound, namelijk Rotten Sound. ‘Entombed on speed’ zo zou je de band kunnen omschrijven. De band houdt niet van rustig aandoen, zo blijkt wel uit het materiaal van vanavond. Grindcore zoals grindcore bedoeld is. De nadruk ligt op het nieuwe album, maar de oudjes worden ook niet overgeslagen. De zanger heeft het prima naar zijn zin en bedankt het publiek ook voor hun komst. De heren geven vol gas om na 40 minuten al van het podium te stappen, terwijl het speelschema zegt dat de heren een goed uur zouden spelen. Kort, maar (erg) krachtig zullen we maar zeggen!

Plaats reactie