Films

Algemene dingen, serieuze discussies en onderwerpen.
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 16-03-2015 19:50

WanderingSoul schreef:
The Pact 2

Vervolg op de andere film.
Echt waar joh? :lol: Was ie net zo goed als deel 1?


Onlangs gekeken:

Dracula Untold

Leuke film met de nodige actie. Toch zie ik liever Bram Stoker's Dracula.


Argo

Goede film naar een waargebeurd verhaal.


Captain Philips

Ook een waargebeurd verhaal. Sterke rol van Tom Hanks.


The Maze Runner

Spannend. Alleen het einde viel een beetje tegen op de 1 of andere manier.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 04-04-2015 23:28

MetalJan schreef:
Echt waar joh? :lol: Was ie net zo goed als deel 1?
Uiteraard niet.


Afgelopen tijd gekeken:

Psycho

Een woord...klassieker! Gave horrorfilm. Leuk om weer eens gezien te hebben.

The November Man

Harde actie met Pierce Brosnan en Olga Kurylenko. Heb me prima vermaakt.

Last Knights

Aardige film vol actie en avontuur, waarbij een groepje soldaten wraak neemt op het corrupte keizerrijk nadat hun leider dood is. O.a. Met Clive Owen en Morgan Freeman.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 05-04-2015 21:29

Now You See Me

Leuke, vlotte actiefilm over een stel illusionisten dat de politie telkens te vlug af is.

Dumb And Dumber To

Vervolg op de klassieker, wederom vol met flauwe grappen en hilarische situaties. Toch moet ik bekennen dat ik deel 1 leuker vond.

House Of Flying Daggers

Film in de zelfde stijl als Crouching Tiger Hidden Dragon, alleen wat minder donker. Zo viel het me op dat alle actie scenes overdag zijn. Visueel een erg sterke film.

Michiel De Ruyter

Mooie historische film over de zeeheld. Frank Lammers speelt een goede rol als Michiel. Ook leuk om wat plekken te herkennen, zoals Veere wat in de film Vlissingen moet voorstellen.

Interstellar

De nieuwste film van Christopher Nolan (The Dark Knight Trilogy). Het was een lange zit (169 minuten), maar het was het zeker waard. Een groep astronauten gaan op zoek naar een planeet waar de mensheid verder kan leven, nu het voedsel op de Aarde op begint te raken. Erg goede film!

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 21-06-2015 10:32

The Last Legion

Een aardige film die zich afspeelt in de Romeinse tijd. Met Colin Firth en Ben Kingsley.

Michiel de Ruyter

Voor Nederlandse begrippen best een aardige film. Met veel bekend Nederlands volk ook.

Sahara

Heb me best vermaakt met deze avonturenfilm. Met Matthew McConnaughey (zal het wel fout spellen, maar schijt) en Penolope Cruz.

Millennium 2: De Vrouw Die Met Vuur Speelde

Leuk om weer eens te zien.

Godzilla

De 2014 versie. Op zich best aardig en aardige special effects. Het verhaal en de personages hadden wat beter uitgediept kunnen worden. Die zijn nogal vlak. Dat is jammer, want de film op zich ziet er best mooi uit.

The Code

Best vermaakt met deze film. Morgan Freeman en Antonio Banderas spelen kunstrovers in deze film. De film is ook wel bekend als Thick As Thieves.

Hanna

Film over een jong meisje die is opgeleid tot huurmoordenares. Verhaal vind ik vrij vaag (met name waarom). Die film op zich is best aardig. Met hoofdrollen voor Cate Blanchett en de jonge dame die ook in The Lovely Bones gespeeld heeft als Hanna.

For A Few Dollars More

Gave Western met Clint Eastwood.

Species

Leuk om deze Sci-Fi film weer eens te zien. Was lang geleden.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 12-01-2016 19:37

Star Wars - The Force Awakens

Zondagavond met m'n broer en zus naar deze film geweest. Keek er al een tijd naar uit, en de vraag was dan ook kon deze film de hoge verwachting aan? Nou, het is zeker een heel geslaagde film geworden. Veel linkjes naar de oudere delen. De film doet ook wat echter aan dan de delen I tm III. Die vond ik ietsjes gekunsteld overkomen. Hier en daar mochten de personages wel wat meer diepgang krijgen, maar misschien dat die nog verder worden uitgediept in de volgende delen. Het 3D gebeuren voegde zeker wat toe, maar ik zie nog altijd liever een film in 2D. Daarom moet ik deze film nog eens zien en in de normale versie, om tot een goede conclusie te komen, maar voor nu ben ik zeer tevreden met het eindresultaat!

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 17-01-2016 11:34

Afgelopen periode gezien:

Interstellar

Sterke film. Lange zit inderdaad. Maar het verhaal is intrigerend.

Cobain: Montage Of Heck

Documentaire over het leven van Nirvana-zanger Kurt Cobain. Interessante film. Ziet ook veel beelden en wat interviews die nog niet eerder bekend waren.


Verder veel natuurdocumentaires gekeken.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 08-02-2016 19:23

Gisteren naar The Revenant geweest met oa Leonardo DiCaprio, Tom Hardy en Domhnall Gleeson.

Ik vond het een gave film, met prachtige natuurbeelden, actie en acteerwerk. Sommige stukken in de film was zo gefilmd dat het leek of je er zelf bij was. Het is een lange zit (ruim 2,5 uur), maar dat is het zeker waard. Aanrader!

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 01-04-2016 21:20

Woensdag naar Batman vs. Superman geweest met m'n zus. Gemengde gevoelens... Aan de ene kant lekker vermakkelijk; veel actie. Aan de andere kant een wat matig verhaal. Man of Steel vind ik beter.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 20-06-2016 15:57

Gisteren Sneekweek gekeken. Voor Nederlandse begrippen best een aardige thriller. Mooi draai aan het verhaal op het eind en genoeg spanningsopbouw.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 20-06-2016 19:12

Afgelopen vrijdag Fistfull Of Dollars gekeken.

Western met Clint Eastwood. Gave film!

Gisteren voor de 2e keer Dumb And Dumber To gekeken.

Niet erg geslaagde opvolger van de film uit 1994. Wel leuk dat Jim Carrey en Jeff Daniels weer terug zijn, maar het eerste deel vond ik beduidend leuker en beter.

Plaats reactie