Films

Algemene dingen, serieuze discussies en onderwerpen.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 25-03-2014 01:29

Rio Bravo

Prima western met John Wayne, Dean Martin en Ricky Nelson.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 25-03-2014 20:54

The World's End

Maffe komedie met oa Simon Pegg en Nick Frost. Een groep vrienden houden een reünie en besluiten een kroegentocht te gaan houden. In het dorp waar ze dat gaan doen breekt de pleuris uit.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 29-03-2014 18:34

Gisteren naar 12 years a slave geweest.

Damn, daar word je ook niet vrolijk van zeg. Wat een onrecht allemaal. Wel indrukwekkend en goed acteerwerk.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 08-04-2014 01:16

The Big Lebowski

Erg sterke film. Leuk om weer eens gezien te hebben.

Tales Of Terror

Oude horrorfilm uit 1962 met een drietal verhalen. Beetje oubollig allemaal.

Return Of The Killer Shrews

Gewoon een domme flauwe onmogelijke horrorfilm. Onder het motto...gewoon kijken en niet nadenken. Beesten die niet bestaan, etc. U kent het wel. Flauwekul eerste klas. Maar wel vermakelijk met flauwe humor (soms niet grappig though). Sommige scenes zagen er ook wel heel erg nep uit. Eigenlijk is de film gewoon niet goed. Hahaha.

6 Guns

Geen sterke western. Vooral het eerste uur vond ik vrij zwak en wat is dat wijf een zeurzak zeg...tsjeeesss. Richting het einde kwamen er eindelijk eens goede schietpartijen in voor.

Appaloosa

Wel een aardige western. Mag ook wel met acteurs als Ed Harris, Viggo Mortensen, Renee Zellweger en Jeremy Irons.

Dead Man's Burden

Een western die zich afspeelt, net na de Amerikaanse burgeroorlog. Het draait allemaal om een jonge familie en een mijnwerkersbedrijf dat hun land wil hebben. Film viel me best tegen. Lange zit waarin weinig gebeurd. Eigenlijk is het een best saaie film en had vaak de neiging om de film uit te zetten.

Rush

Film over het kampioensjaar van oud-Formule 1 coureur James Hunt en de strijd die hij moest leveren tegen Niki Lauda. Was best een leuke film.

Snowpiercer

Een post-apocalyptische film. Door een ijstijd is de mensheid uitgestorven. Er zijn enkel een aantal mensen die het hebben overleefd en die bevinden zich vanwege de kou in een constante rijdende trein. Per wagon bevindt zich bepaalde klasse mensen. De hoogste voorin en de laagste achterin. De laagste is het zat om onderdrukt te worden en komen in opstand. Ze vechten zich langzaam naar voren.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 11-04-2014 20:32

Onlangs gekeken (voor de 2e keer):

Zero Dark Thirty
Lawless

Beide toffe films!

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 16-04-2014 18:37

Bullet To The Head

Harde actie met Sylvester Stallone, Jason Momoa en Christian Slater. Op zich wel aardig, maar zeker niet movie of the year zal ik maar zeggen.

Elizabeth

Historische film met Cate Blanchett. Wel aardig. Als je in het Engelse koningshuis geïnteresseerd bent, it's one to watch.

The Wolverine

Gave actiefilm met Hugh Jackman uit de Marvelstal.

Thor: The Dark World

Wederom een gave actiefilm uit de Marvelstal. Heb me prima vermaakt.

American Hustle

Misdaadfilm die voornamelijk gaat over oplichting. Voor de actie hoef je de film niet te kijken, want die is er zo goed als niet. Daarom kan de film wat langdradig overkomen. Het is vooral het einde waar je op wacht...gaat het allemaal lukken?

ATM

Horrorfilm met een twisted story. Vond hem wel aardig.

Iron Man 3

Heb me wederom vermaakt deze Marvel actiefilm.

Machete Kills

Het vervolg op Machete. Een aantal dingen zien er nep uit en er gebeuren dingen die niet kunnen. Naast dat zit er lekkere actie in en kijkt de film lekker weg. Naast Danny Trejo en Michelle Rodriguez heeft men nog een blik open getrokken met bekende namen. O.a. Mel Gibson, Amber Heard, Charlie Sheen, Lady Gaga, William Sadler en Antonio Banderas.

Your Highness

Waardeloze film. Binnen half uur uitgezet.

The Legend Of Hercules

Prima film en actie. Heb me prima vermaakt.

Piranhaconda

Waardeloze horror. Heb hem maar vrij snel uitgezet. Acteerwerk was belabberd en het monster leek ook nergens op.

High Plains Drifter

Sterke western uit 1973 met Clint Eastwood in de hoofdrol. De film is overigens ook geregisseerd door Eastwood zelf.

Seven Psychopaths

Op zich een aardige misdaadthriller met een klein vleugje humor. Ook de cast is goed bij elkaar gezocht. O.a. Colin Farrell, Woody Harrelson, Christopher Walken en Sam Rockwell.

Babylon A.D.

SF film met Vin Diesel. Had wat leuke stukken en de effects zijn aardig, maar op Vin Diesel na, vind ik het acteerwerk best matig. Verhaal is ook wat simpel. De duistere ondertoon in de film is wel tof.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 10-05-2014 14:36

Onlangs gekeken:

John Carter

Goede sf/actiefilm over een man die getransporteerd word naar de planeet Mars. Daar maakt ie allerlei avonturen mee.

The Rum Diary

Aardige film met Johnny Depp in de hoofdrol.

The Wolverine

Goeie film met Hugh Jackman die het nu eens op z'n Japans doet.

The Mummy - Tomb Of The Dragon Emperor

Weing verhaal, actie des te meer. Gewoon vermakelijk.

Crouching Tiger Hidden Dragon

Gave film met gave special effects van de Oosterse vechtkunst.

Fracture

Prima film met oa Anthony Hopkins en Ryan Gosling.

The Fly

Hoewel ik niet echt van de horror ben, is dit toch een prima film. Een man verandert na een mislukt experiment langzaam in een vlieg.

The Inbetweeners

Enorme cliché film, over 4 jonge tieners die op strand, zuip en sexvakantie gaan. De grappen zijn ala American Pie, dus dan weet je het wel.

The Brotherhood Of War (Taegukgi)

Sterke film over de Koreaanse Oorlog in 1950. Twee broers strijden samen tegen de communisten. De film zit vol met Band Of Brothers/Saving Private Ryan-achtige combat acties. Aanrader!

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 04-06-2014 10:05

Ambush At Cimarron Pass

Matige western in zwart/wit uit 1958 met een jonge Clint Eastwood. Korte film, waarbij de gemoederen weer eens oplopen tussen Yankee soldaten, cowboys en Apache Indianen.

Black Fox - Good Man And Bad

Western uit 1995. Vond hem vrij slap.

Fort Dobbs

Een prima western met Clint Walker in de hoofdrol. Goed verhaal, constante dreiging en prima acteerwerk maken de film prima bekijkbaar. Ook al is de film uit 1958 en in zwart/wit.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 09-06-2014 19:31

The Wolf Of Wall Street

Sex, drugs & cash! Heb me wel vermaakt met deze film van Martin Scorsese en met Leonardo DiCaprio, ondanks de lange speelduur van ruim 170 minuten.

Battleship

Aardige sf/actiefilm die me wat deed denken aan Transformers. Met muziek van AC/DC!

Intouchables

Blijft een leuke film.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 16-06-2014 20:31

Redemption

Met Jason Statham als gezochte ex-Special Forces soldaat, die in Londen rondzwerft en die met hulp van een non nog wat laatste dingen recht wil zetten, voordat hij voorgoed verdwijnt.

Haunting In Connecticut 2: Ghost Of Georgia

Vermakelijke horror, maar zeker geen meesterwerk. Onder het motto krappe voldoende.

Jack Ryan - Shadow Recruit

Vermakelijke actie/thriller met Chris Pine, Kevin Kostner en Keira Knightley.

The Departed

Sterke misdaad/thriller met Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Martin Sheen en Mark Wahlberg.

Fallen

Sterke misdaad/thriller uit 1998 met Denzel Washington, John Goodman en Donald Sutherland.

Concrete Blondes

Een misdaad/actie film die ook nog de nodige humor zou bevatten. Die was ver te zoeken helaas. De film is niet al te sterk. Daar veranderd John Rhys-Davies ook niks aan.

Valkyrie

Aardig weerzien.

Parker

Sterke misdaad thriller met harde actie. O.a. Met Jason Statham en Jennifer Lopez.

Pusher

Deense misdaad thriller uit 1996. Viel me niet tegen. Best ok, ondanks dat er geen bekende acteurs/ actrices in meespelen.

Rosewood Lane

Wegkijkthrillertje met Rose McGowan. Hier en daar spannend, maar vind het verhaal niet supersterk.

Red Dawn

Harde actiefilm met Chris Hemsworth in de hoofdrol. De film is een herbewerking van de film met dezelfde naam uit de jaren '80 met Patrick Swayze in de hoofdrol. Uiteraard is het origineel weer beter. Toch heeft de nieuwe versie me vermaakt.

Dark Skies

Weer een lekker vage SF/thriller. Aliens en al. Weird stuff.

World Trade Center

Film over de aanslagen van 11 September, waarbij hulpdiensten te hulp schieten en zelf onder het puin terechtkomen. Goede film met Nicholas Cage.

United 93

Wederom over de aanslagen van 11 september. Dit keer over een van de gekaapte vliegtuigen. Vond de film wel ok.

Prosecuting Casey Anthony

Waargebeurde film over de zaak van 2 jarig dode kindje Caylee Anthony.

Captain America: The Winter Soldier

Weer lekker harde Marvel actie en special effects. Toffe film.

Need For Speed

Lekkere race actie. Verhaal vond ik niet je-van-het, maar dat maakte de races wel goed.

The Amazing Spiderman 2

Wederom vermaakt met de Marvel film.

Lucia de B.

Film over de (onterechte) veroordeling van verpleegster Lucia de Berk voor het plegen van meervoudige moorden.

Apartment 1303

Amerikaanse remake van de Japanse film uit 2007. Deze nieuwe VS versie valt me een beetje tegen. De horror moet het vooral hebben van ze schrikmomenten. Die vallen bij deze geestenfilm een beetje tegen. Tevens vind ik het acteerwerk niet overal even goed. Het verhaal is ook duizend keer eerder gedaan. Zowel in VS films als in Japanse films. Jammer.

Divergent

Aardige actie/SF film. Beetje kruising tussen Elyzium, Snowpiercer en The Hunger Games.

Stoker

Aardige sfeervolle thriller met wat mysterie in zich. O.a. met Nicole Kidman en Mia Wasikowska.

Paranormal Activity: The Marked Ones

Chaotisch, intrigerend, ongeloofwaardig, en vaag. Zo kan ik deze horror wel omschrijven.

Safe Haven

Aardig film. Beetje speelfilm achting met drama en lichte spanning. Beetje een vrouwenfilm vind ik.

Spiderman 3

Wederom aardige Marvelfilm. Heb me prima vermaakt. Nice action.

The Mazerunner

Deze film heb ik in de bioscoop gezien. Toffe actie/avonturen film en heeft hier en daar ook wel wat futuristische trekken. Heb me prima vermaakt.

Hannibal Rising

Deze film vroeger al eens gezien. Was wel weer eens tof om te zien.

13 Sins

Deze horrorfilm begon hoopvol met een aardig verhaal wat vrij origineel was. Helaas kon men dit niveau niet vasthouden en kakt de film in naarmate hij vordert. Jammer.

Comedown

Op zich is deze Britse slasherhorror niet bijzonder. Toch heeft de film me weten te vermaken. Qua verhaal wel gespiekt bij de Toolbox Murders.

House At The End Of The Street

Horror met Jennifer Lawrence (bekend van Hunger Games, American Hustle, verschillende X-Men films) in de hoofdrol. Vond de film best aardig.

Assault On Wallstreet

Aardige film over een man die doordraait, nadat hij alles verliest door verkeerde beleggingen door de bank en daardoor z'n vrouw, die ziek is, ook nog eens zelfmoord pleegt.

De Poel

Nederlandse horrorfilm. Ik vond hem maar matig.

Robocop

De originele versie. Leuk om weer eens gezien te hebben.

Insidious Chapter 2

Goede horror. Mooie spanningsboog zit er in de film.

Plaats reactie