Verzamelwoede [Patstopic de Luxe]

Algemene dingen, serieuze discussies en onderwerpen.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Verzamelwoede [Patstopic de Luxe]

Bericht door WanderingSoul » 15-12-2013 12:33

Je kent het wel. De een verzamelt postzegels, de ander platen, de ander boeken, etcetera.

Wat verzamel jij? Show us...Ben benieuwd waar jullie veel van hebben.

Ik ben een muziek verzamelaar. Bezit een aardige collecties cd's en dvd's. Ben gek op muziek. Iron Maiden in het bijzonder. Daarnaast natuurlijk andere metal (en niet metal). Zal binnenkort eens wat kiekjes maken.

Verder hou ik van de metalreleases via metal archives bij wat ik heb. Bands die er niet in staan en natuurlijk niet metal bands staan daar natuurlijk niet bij.

En jullie? Houden jullie ook bij wat je hebt?
Show us...Foto's zou cool zijn...Lijstjes mag natuurlijk ook... :D

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 15-12-2013 17:16

Vroeger schreef ik alle cd's die ik kocht op in een schrift (lekker oldschool!). Nu loop ik eigenlijk een beetje achter.

Ik zou eigenlijk niet eens weten hoeveel cd's en dvd's ik heb, maar het zijn er toch wel heel wat. Ik moet nog eens een keer wat Billy's (opbergkasten van Ikea) kopen want ik heb overal cd's en dvd's tussengepropt dat het er niet echt meer uitziet.

Heb niet echt een favoriete band, maar er zijn toch wel wat bands waarvan ik alle cd's heb.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 15-12-2013 18:47

Volgens metal archives heb ik er 1226. Daar komen nog bij de bands die daar niet in het archief staan en de niet-metalbands. En dan lat ik de kopietjes nog even achter wege. Schiet wel op richting de 1500 honderd ben ik bang..hahaha.

Vroeger schreef ik het ook op. Maar daar ben ik snel van afgestapt, omdat ik al snel achterliep met alles. Had het ook een tijd in excel bestand staan. Ook dat schoot niet op. Op metal archives kan ik het aardig bijhouden. Maar ja, zoals je ziet, staat daar niet alles in. Dus....

Iron Maiden is hier favoriet...maar heb van meer bands wel alles (of bijna alles). Vroeger kende ik ook niet superveel, dus kocht ik van bepaalde bands zoveel mogelijk. Maar ja, m'n smaak wordt breder en breder en ik ken steeds meer bands. Dus gaat het meer voorkomen dat ik van bepaalde bands maar 1 of 2 cd's heb. Mijn saldo laat het (helaas) niet toe om alles te kopen. Download daarnaast dus ook dingen. Brandt echter wel steeds minder op een schijfje merk ik. Die ik echt wil koop ik wel, de rest hoef ik niet echt origineel. Het neemt wel steeds meer ruimte in natuurlijk. Heb bijna een wand vol. Aan wegdoen denk ik niet, because I love it. Denk dat ik eerder m'n films zou wegdoen (zijn er ook aardig wat). Games ben ik sowieso aan het uitdunnen. Game niet veel meer. Is gewoon zonde. Maak ik er liever iemand anders blij mee. En scheelt dan ook weer ruimte.

Toch ben ik wel benieuwd hoeveel je hebt Jan. Kun je pics maken?

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 15-12-2013 21:18

Ik zal het proberen, maar ik heb alles niet op 1 plek staan zegmaar. Sommige cd's liggen hier ook in de kast (staan dus niet in het zicht), omdat ik voor die cd's geen plek meer heb. Dat zijn wel de cd's die eigenlijk nooit meer draai (house-cd's en niet-metal die ik in jaren niet meer luister).

Mijn dvd's staan ook behoorlijk verspreid door m'n kamer. Het is gewoon een rommeltje aan het worden, haha.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 04-08-2016 21:21

Hier en daar rondgekeken voor opbergkasten voor m'n dvd's. Al die stapeltjes is ook geen gezicht, maarja, wat te kiezen? Nadeel van een collectie is dat er steeds meer bijkomt, dus het neemt steeds meer ruimte in beslag en zoveel ruimte heb ik niet op mijn kamer.

Heb jij daar een aparte kamer (zowel dvd's en cd's) voor Mark? Of staat alles in de woonkamer of een beetje verspreid?

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 04-08-2016 21:42

Dvd's en blurays en cd's van Kim staan in kasten in de slaapkamer. Mijn cd's, tapes en platen staan in kasten in de logeerkamer.

Situatie in logeerkamer:

Afbeelding
Afbeelding

Op de eerste foto staan nog een aantal opbergboxen (waar die Amstel sporttas opstaat). Daarin zitten nog wat cd's en muziek-dvd's die ik weinig draai.

In de woonkamer staat vrijwel niks aan dit soort spul. Er liggen hooguit een paar dvd's of cd's die we op dat moment draaien beneden.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 04-08-2016 21:52

Ik zie de foto's op z'n kop, maar ziet er netjes opgeruimd op :D

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 04-08-2016 21:55

Hehe, komt vast door m'n ipad. Foto's zijn daarmee genomen in die staat. Op het ding draaien ze automatisch. Bij tinypic dus niet. Ok.

Thanks. Al wordt de kast met cd's al te klein. Moet er eigenlijk een bij.

Plaats reactie